2012-08-15

Tacksamhet!

Tänkte jag skulle försöka berätta kortfattat lite vad som egentligen hände i söndags. Vi var på vårt första valpkurstillfälle men eftersom Lotus inte fått sin 12v. vaccination fick hon snällt stanna hemma. I lokalen har vi bara teori och det praktiska görs utomhus i en närliggande park. När vi allihopa skulle gå in igen (sammanlagt 9 pers och 5 hundar) var vi tvungna att korsa en liten tvärgata och utan att vi hinner reagera någon av oss kommer det en bil i väldigt hög hastighet som ska svänga in på den gatan vi precis har gått ut på. När han ser oss tvärnitar föraren vilket gör att alla fyra däcken låser sig och han sladdar mot oss med sidan av bilen istället i väldigt hög fart. 
Vi var fyra stycken som gick på rad ute i gatan, två ekipage var framför oss och två bakom oss. Jag och min mamma blev inte träffade, en hårsmån ifrån, några cm, ett steg extra ut i gatan, om vi gått någon hundradels sekund snabbare osv. 
Tyvärr hade de andra två kvinnorna som gick bredvid oss inte lika stor tur som vi utan dem blev rejält på körda av bilen. ALLA inblandade är mirakulöst relativt oskadda! Vi alla hade sådan änglavakt, det hade kunnat gå så otroligt mycket mer illa än vad det gick. Ingen av hundarna blev träffade av bilen vad vi vet men den ena valpen fick sådan panik att hon blint rusade ut i en av de mest trafikerade vägarna här i Helsingborg och sprang mitt i vägen en bra bit utan att någon fick fatt i henne, flera gånger lyckades hon undkomma att bli påkörd och hon blev faktiskt infångad till slut och även hon är relativt oskadd! Hur dessa två valpar kommer färgas utav denna händelse rent psykiskt återstår bara att se, jag hoppas att det inte blir några värre bestående men. 
Att se detta var en fruktansvärd upplevelse, man förstår verkligen hur skört livet är och att det kan ta slut på en bråkdels sekund. Tankarna snurrar, tänk om, tänk om, tänk om... Jag tackar verkligen min skyddande ängel att Lotus inte var med och att både jag och mamma inte blev träffade! Vill inte ens tänka på hur nära vi faktiskt var. Ta hand om varandra och låt inte dem små obetydliga sakerna ta upp någon av eran energi, fokusera på hur lyckligt lottade vi alla faktiskt är!
Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar