2012-09-06

Höstmys

Japp, hösten ja, skolan har börjat och sommarmånaderna är officiellt över! Som jag nämnt tidigare, inte mig emot, jag fullkomligt älskar hösten :) När det är sådär klar luft men att solen fortfarande värmer lite, så underbart vackra färger i naturen och framförallt, HÖSTMYS <3

Lotus växer så det knakar, 15 v på söndag och det märks av. Tror hon börjar komma in i den första trotsåldern faktiskt. På förra valpkurstillfället så nämnde Karina att hundägandet kraftigt kommer att ifrågasättas av mig som hundägare ungefär tre gånger innan Lotus i detta fallet nått ca 3 års ålder! Jag förstår precis vad hon menar och jag är glad att jag visste precis vad jag gav mig in på, därför vet jag även vad som väntar :) Det finns alltså tre olika trotsåldrar och den första infaller när hunden är ungefär 4 månader gammal. Skillnaden jag märker på Lotus nu är att hon kan vara väldigt ofokuserad och disträ när vi ska träna framförallt, självklart tränar jag i hennes takt och inga större krav över huvud taget men skillnaden märks :)

Mys med favoritnallen!




Klickerträna "stå på stocken" :)

Inkallningsträning i hög hastighet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar