2012-08-17

Veterinärbesök

Idag var vi som sagt hos veterinären och Lotus fick äntligen sin 12v vaccination, tydligen tar det ytterligare 3-4 veckor tills skyddet är fullt :( Men sååå duktig min lilla stjärna var! Jag är otroligt stolt över henne :) Brydde sig inte det minsta om sprutan och tyckte nog mest det var mysigt att bli lite klämd på av den snälla doktorn :)

För övrigt har Lotus i stort sett vägrat att kissa ute ända sedan jag fick hem henne, jag har försökt att "vänta ut" henne men ibland har det tagit så lång tid att vi fått gå in varpå hon har kissat direkt inomhus varenda gång. Jag vet att detta är ett vanligt problem då valpen känner sig trygg i hemmet och jag har bara hoppats på att hon snart ska förstå fördelarna med att kissa ute :P 
Konstigt att det kan krävas så lite för äkta lycka, men idag har hon kissat ute på gräsmattan, och även på väg hem från mamma :D Hoppas, hoppas att det inte har varit tillfälligheter utan att det håller i sig!

Har varit en väldigt bra Lotus dag idag med andra ord! Min lilla trollunge är bara bäst! Fick även fina ord från veterinären som tyckte hon var jätte duktig och en väldigt fin valp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar