2012-08-20

Valpkurs

Så, nu har vi avverkat vår första valpkurs-söndag tillsammans, jag och Lotus. Det gick verkligen över förväntan :) Hon var sååå duktig min lilla tjej! Betydligt yngre än de andra hundarna men minst lika duktig! Iofs har jag ju smygtränat med klicker redan men ändå :P
Jag rekommenderar alla med hund att testa på klickerträning, det är så roligt och det ger så otroligt snabba resultat! Koppelträningen som kan anses vara det mest tråkiga att träna är hur roligt som helst med klicker! :D Ska tvinga mamma att ta lite kort nästa söndag så ni kan se hur duktiga alla valparna är!

Har funderat på om jag ska börja med klossen redan nu. Lika bra att starta så hon får in tänket vid ung ålder! :) För er som inte vet vad klossträning är så summerar denna videon det bra. 


                                  


Efter valpkursen igår tog vi en runda till stranden igen och denna gången gick Lotus självmant ner, inte bara en utan två gånger till vattnet :D 

Och ingen söndag utan söndagsmys såklart! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar